De laatste ontwikkelingen en trends op de markt voor SaaS platformen

Een van onze klanten vroeg laatst maar de laatste ontwikkelingen en trends op de markt voor SaaS platformen. Wat navraag leert dat de markt in snel tempo volwassen aan het worden is. Verwacht wordt dat de groei in de nabije toekomst zal aanhouden. Niet in de laatste plaats door de impact van COVID-19 op het thuiswerken.  

De enorme toename van thuiswerken heeft de vraag naar SaaS oplossingen een enorme boost gegeven. In het verlengde van deze groei zijn data, veiligheid en compliance in toenemende mate een absoluut vereisten. Maar ook de behoefte van gebruikers om altijd en overal te kunnen werken. Vooral de behoefte aan een gebruiksvriendelijke interface voor smartphones, maakt een mobile-first benadering onmisbaar.

Bedrijven die hun oplossingen als een service aanbieden zullen continu worden uitgedaagd om steeds sneller in te spelen op de veranderde behoefte van klanten. Hierbij is het belangrijk dat niet alleen het platform voorziet in de digitale klantbehoefte, maar de gehele marketing & sales- en serviceorganisatie is afgestemd om op een andere manier met klanten te communiceren.

SaaS oplossingen hebben het zakendoen voorgoed veranderd. Het stelt bedrijven in staat optimaal te presteren op vlakken als flexibiliteit, productiviteit en betaalbaarheid. Resultaten die simpelweg onmogelijk zouden zijn geweest met traditionele geleverde softwareoplossingen.

TMC Media ontwikkelde en leverde SaaS Sales Enablement platform oplossingen aan o.a. Unilever, Parkmobile, Vrumona en TotalEnergies. Wil je meer weten over onze SaaS oplossingen, neem dan gerust contact met ons op.

september 3, 2021